Zomercursus Diepzeedieren tekenen met aquarelkrijt op zwart papier

Zomercursus Diepzeedieren tekenen met aquarelkrijt op zwart papier

Leer je de wondere wereld van het diepzeeleven tekenen met aquarelkrijt en aquarelverf op zwart aquarelpapier. Diepzeedieren leven in het duister, maar hebben magische kleuren, daarom is het zwarte papier zo geschikt om deze wonderlijke wezens te tekenen.

We beginnen de cursus met een aantal praktische oefeningen om het materiaal goed te leren kennen. Van het werken met aquarelkrijt tot kleurenleer en het beheersen van het water en de verf.

Tijdens de cursus leert u te kijken als een kunstenaar om goede schetsen te maken van dieren. Daarna leert u hoe u de schets uitwerkt en op een bijzondere manier overtrekt op het zwarte aquarelpapier. U leert technieken om met aquarelkrijt transparantie en diepte te creëren voor het mooiste resultaat.

De cursus is toegankelijk voor ieder niveau, u heeft dus geen ervaring nodig om deel te nemen aan de cursus. De docent verzorgt alle materialen.

4 lessen van 2,5 uur, meerdere bijeenkomsten per week:

Dinsdag 20/08/2024 - 13:00 uur.
Woensdag 21/08/2024 - 13:00 uur.
Donderdag 22/08/2024 - 13:00 uur.
Vrijdag 23/08/2024 - 13:00 uur.

De docent verzorgt de materialen

Brigitte Heslenfeld
De veelzijdigheid van aquarelverf, maar ook het verrassende karakter van het materiaal is wat me het meeste aanspreekt.