Over Volksuniversiteit Utrecht

Ons verhaal

Of je nu een nieuwe taal wil leren, creatief bezig wil zijn of aan de slag wil met persoonlijke ontwikkeling: Leren doe je bij de Volksuniversiteit Utrecht! Je vindt hier een breed aanbod van betaalbare cursussen, workshops en lezingen.

Cursusaanbod

Ons cursusaanbod bestaat uit diverse cursussen, workshops en lezingen binnen de thema’s: Creatief, Culinair, Kunst & Cultuur, Mens & Maatschappij, Persoonlijke Ontwikkeling, Talen en Techniek & Wetenschap. Hierdoor is er altijd een cursus die past bij jouw interesse of behoefte. Bekijk ons hele cursusaanbod.

Iedereen is welkom

De Volksuniversiteit Utrecht is een plek waar iedereen vanaf 18 jaar, ongeacht achtergrond of vooropleiding, de mogelijkheid krijgt om zich te scholen of ontwikkelen. Met een breed lesaanbod draagt de Volksuniversiteit Utrecht bij aan de culturele, maatschappelijke en actieve participatie van haar cursisten in de samenleving.

Les van ervaren docenten

Een groep ervaren en inspirerende docenten staat voor je klaar om hun kennis of ambacht met enthousiasme aan je over te brengen. Je krijgt klassikaal les met voldoende aandacht voor persoonlijke begeleiding. Bekijk onze docenten.

Inspirerende leslocatie

De meeste van onze cursussen worden gegeven in ons prachtige gebouw aan de Nieuwegracht in Utrecht. Dit karakteristieke gebouw is niet voor niets een Rijksmonument. Met indrukwekkende plafonds, een gezellige koffiekamer en een mooie tuin is dit een zeer inspirerende lesomgeving.

Waarom onze cursisten voor de Volksuniversiteit Utrecht kiezen:

• Goede prijs-kwaliteitverhouding

• Breed cursusaanbod

• Ongedwongen, motiverende en professionele sfeer

• Bereikbare en sfeervolle locatie

• Vakkundige docenten met passie