Cursus Intuïtief tekenen en schilderen

Kies startdatum

Cursus

Cursus Intuïtief tekenen en schilderen

Intuïtief tekenen en schilderen is voor iedereen die fan is van kleur en graag zijn of haar creatieve proces stimuleert. Tijdens de cursus leer je jouw unieke expressie met kleur, vorm en compositie uit te beelden. Tijdens het tekenen ervaar je rust en ontspanning en mag je loskomen van je denken. Je laat je leiden door je intuïtie en wat jouw creativiteit je ingeeft.

Opbouw van de lesdagen: Tijdens de les krijg je oefeningen en opdrachten aangereikt die jou helpen je creatieve proces vorm te geven. Op een intuïtieve manier geef je met de materialen en kleuren die je kiest vorm aan jouw innerlijke beleving. Aan het eind van iedere les is ruimte jouw creatie met de groep te delen en is ruimte voor reflectie om te onderzoeken of jouw creatie kleurrijke boodschappen en inzichten voor je heeft. Intuïtief tekenen en schilderen is een mooie manier om jezelf en de wereld om je heen beter te leren begrijpen. Je ontwikkelt je creativiteit en vergroot je zelfvertrouwen. Daarnaast zul je meer ontspanning, inspiratie en vreugde ervaren.

Voor wie: Ervaring is niet nodig om deel te nemen aan de cursus. Ook als je denkt geen creatieve of kunstenaars kwaliteiten te bezitten, ben je van harte welkom.

4 lessen van 2 uur en 30 minuten,1 dagen per week:

• woensdag 18 september van 13:30 tot 16:00
  • woensdag 25 september van 13:30 tot 16:00
  • woensdag 2 oktober van 13:30 tot 16:00
  • woensdag 9 oktober van 13:30 tot 16:00

Je bepaalt zelf welke materialen je gaat gebruiken. Graag sneldrogende materialen meenemen, denk aan kleurpotloden, stiften en pastelkrijtjes. In de derde les is ruimte met penselen en acrylverf te werken. Je kunt werken op (acryl)papier, karton of op een klein canvas(board). Materialen (behalve papier) zijn niet inbegrepen bij het cursusgeld en dien je zelf aan te schaffen en mee te nemen.

Gebouw Volksuniversiteit
Nieuwegracht 41
3512 LE, Utrecht

thumb

Stéphanie Reintjens
Kleuren maken wakker wat ten diepste in je ligt.

BEKIJK MIJN PAGINA >