Docent NT2

Anneke de Wit

Taal helpt. Taal helpt om vrienden te maken, een baan en een plek in Nederland te vinden en te groeien.

In 2003 begon ik als vrijwillige taaldocent. Dat vond ik zo leuk, dat ik de opleiding tot Docent NT2 aan de Hogeschool Utrecht ging doen. Al snel daarna kwam ik werken bij de Volksuniversiteit Utrecht. Het is een fijne plek met aandacht voor mensen.

In mijn lessen besteed ik natuurlijk aandacht aan taal, aan woorden leren en grammatica, uitspraak en conversatie. Maar ook aan de mensen. De diversiteit maakt het interessant. Elke dag is anders! Ook lezen, horen en praten we over Nederland, en al zijn bijzonderheden: de agenda en hagelslag, het weer, fietsen, maar ook feestdagen, cultuur, politiek en actuele situaties.

In de les werk je werk veel samen in duo’s of kleine groepjes. We leren van elkaar en met elkaar. De lessen zijn interactief, interessant en zeker ook heel gezellig!

Anneke de Wit
Dit zijn de cursussen die ik bij de Volksuniversiteit geef: