Nederlands Leesclub B1 of hoger

Nederlands Leesclub B1 of hoger

In deze leesclub gaan we samen een klassieker uit de Nederlandse jeugdliteratuur lezen, Koning van Katoren van Jan Terlouw. Vaak krijg je het advies om kinderboeken te lezen als beginnend lezer van het Nederlands. Maar misschien heb je al gemerkt dat dat niet zo makkelijk is. De taal blijft net zo lastig, maar het onderwerp is vaak niet zo interessant. Dat is anders met dit boek uit 1971. Het gaat over zeven opdrachten die de 17-jarige Stach moet vervullen om de nieuwe koning van het fictieve land Katoren te worden. Het boek heeft veel prijzen gekregen en is nog steeds actueel en interessant. Veel Nederlanders hebben  Koning van Katoren met plezier gelezen. Het is een kinderboek, maar het gaat over thema’s die ook voor volwassenen interessant zijn, en de taal is niet kinderachtig.

We lezen elke week een aantal pagina’s en praten daarover in de les. Soms krijg je kleine extra opdrachten, naast de pagina’s die je moet lezen voor die week.

Je kunt je alleen inschrijven voor deze leesclub als je minimaal niveau B1+ hebt en als je elke week tijd hebt om 25 a 30 pagina’s te lezen