Docent Portugees

Andrea Martins de Andrade

Ik vind het belangrijk dat mijn cursisten plezier hebben in de les.

Hallo, mijn naam is Andrea Martins, ik ben 48 jaar oud. Ik kom uit São Paulo, de grootste stad van Brazilië. Vanwege de liefde ben ik twaalf jaar geleden naar Nederland gekomen. Sindsdien woon ik in Gouda, waar ik twee kinderen heb.

In Brazilië heb ik meer dan 15 jaar als journalist en mediavoorlichter gewerkt. Eenmaal in Nederland combineerde ik mijn talenkennis en passie voor communicatie door Portugese les te geven aan Nederlanders.

Ik geef nu 11 jaar Portugese les en geniet zowel van het overdragen van de kennis van mijn mooie taal als van het contact met de cursisten.  Ook vind ik het belangrijk dat mijn cursisten plezier hebben in de les. Ik streef altijd naar interactieve lessen waarbij spreekvaardigheid centraal staat. Ook vind ik het leuk om te spreken over de Braziliaanse cultuur. Ik sta altijd open voor vragen en geniet ervan als de groep actief deelneemt aan de les.

Andrea Martins de Andrade
Dit zijn de cursussen die ik bij de Volksuniversiteit geef: